El proppassat 16 d’abril, el Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC), el Catalan Water Partnership (CWP)  i el Clúster del Packaging van organitzar a l'IESE Business School un taller sobre Design Thinking basat en la metodologia IN-GO (Identificació de Necessitats i Generació d’Oportunitats)  amb la participació de més d'una quarantena de socis dels 3 clústers.

La sessió es va iniciar amb la benvinguda als assistents per part, tant  d’en Francesc Ribera, gerent del CEEC com d’en Xavier Amores, gerent del CWP.

Seguidament en Joaquim Vila, professor de Direcció Estratègica, Innovació i Design Thinking va presentar els fonaments del Design thinking i la metodologia IN-GO, una forma d’innovació molt utilitzada en l’àmbit del disseny i desenvolupament de producte, la qual es pot portar a la pràctica en qualsevol altra àrea.

El Design Thinking és una eina per a promoure la innovació a les empreses, el seu objectiu és entendre les necessitats reals dels consumidors i clients per tal d’enfocar els reptes creatius i trobar solucions innovadores a les seves necessitats i problemàtiques. El taller pretenia donar algunes pautes per a enfocar el Design Thinking a les empreses i plantejar un potencial projecte per introduir el Design Thinking a la companyia de la mà dels clústers i d’un consultor expert en la matèria. 

Es va remarcar la importància de saber què vol el mercat, observar els clients i implicar persones en el procés del Design Thinking. D’aquesta manera son més efectives i àmpliament acceptades que les que es desenvolupen d’altres formes. Els exemples que es van donar són aplicables a qualsevol empresa de qualsevol àmbit.

En la segona part del taller, Xavier Camps, Professor de l’Institut Europeu de Disseny (IED), va realitzar un cas pràctic d’una de les etapes  de la metodologia Design Thinking, on es va comprovar de primera mà com desenvolupar el mètode i  quines dificultats i conclusions podem arribar.

En la part final del taller, Joaquim Vila va explicar les oportunitats que ofereixen a aquelles empreses que estiguin interessades en el programa que impulsen, on es seguirà treballant en l’àmbit explicat durant la jornada i es promourà un projecte amb jornades formatives comuns per les empreses interessades i també es realitzaren sessions individuals amb les empreses participants.

Finalment, l’Àlex Brossa, gerent del Packaging Clúster va cloure la jornada agraïnt la participació de tots els assistents.