- La ponent ha remarcat la importància de col·laborar i intercanviar bones pràctiques entre les diferents organitzacions perquè els reptes socials i mediambientals són responsabilitat de tota la societat.
- El 16 de novembre se celebrarà el següent CEEC Business Lunch, que comptarà amb en Raül Blanco, Secretari General d’Indústria i de la Petita i Mitjana Empresa.
El Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC) ha celebrat aquest dimarts 21 de setembre un nou CEEC Business Lunch a l’Hotel H10 Metropolitan. Aquesta trobada ha comptat amb la Sra. Ana Palencia, directora de Comunicació i Sostenibilitat d’Unilever Espanya.
La jornada, que ha reunit al voltant de 30 assistents, s’ha iniciat amb la ponència de la directiva que portava per títol ‘Marcas con propósito. Caso Unilever’. Durant la jornada, Palencia ha posat especial èmfasi en el fet que “les empreses que tenen la sostenibilitat integrada en el seu model de negoci creixen més i al final perduren més en el temps”, mostra d’això és que des de 2016 de manera anual els projectes d’innovació per lluitar contra el canvi climàtic creixen a un ritme del 16%, i el 2020 van arribar a generar 37 bilions de dòlars, segons la consultora Boston Consulting Group.
Durant el dinar, la directiva ha destacat que el canvi de mentalitat en el consumidor s’ha accelerat arran de la pandèmia, ja que cada cop prenen més consciència i juguen un paper activista a l’hora de decidir què comprar. De fet, aquesta dada la corrobora l’Eurobaròmetre 2020, que conclou que un 21% dels clients finals europeus afirmen tenir en compte criteris ètics a l’hora de comprar.
La ciutadania comença a fixar-se molt més en l’impacte positiu mediambiental i social de les organitzacions i això es trasllada a l’àmbit laboral i a l’elecció per una organització o altra. Palencia ha remarcat que els joves que mostren interès a desenvolupar la seva trajectòria laboral a Unilever, entre les seves motivacions, destaquen que volen treballar per una empresa amb propòsit. I així ho corrobora una investigació de Deloitte, que afirma que aproximadament un 60% dels millenials marxen o ho faran de la seva organització en la qual treballen si la companyia no adopta mesures d’impacte positiu a nivell intern i/o extern. Per tant, tenir un propòsit resulta indispensable per retenir el talent.
Per finalitzar la representant d’Unilever va remarcar la importància de col·laborar i intercanviar bones pràctiques entre les diferents organitzacions perquè els reptes socials i mediambientals són responsabilitat de tota la societat. “Al final per molt que una empresa executi accions per ella mateixa, sola no aconseguirà res. Necessitem ajuntar esforços i cooperar”.
Per la seva part Esther Izquierdo, presidenta del CEEC, ha assenyalat la feina del Clúster, que està alineada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): 5 (igualtat de gènere), 7 (energia neta i accessible), 9 (indústria, innovació i infraestructura), 11 (ciutats i comunitats sostenibles), 12 (consum i producció responsable) i 13 (acció climàtica).
Palencia, durant la jornada ha convidat als assitents a participar en la iniciativa d'Unilever #WorldsToDoList. Des del CEEC ens hem sumat a la iniciativa i hem seleccionat els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) principals amb els quals treballem i hem redactat sobre POST-IT algunes de les accions que duem a terme per donar suport a aquests objectius:
ODS 5. Igualtat de gènere: Promoure les dones del sector energètic.
ODS 7. Energia assequible i no contaminat: crear consorci que ajudi a paliar la pobresa energètica i creació de Grups de Treball de Geotèrmia i Fotovoltaica.
ODS 9. Indústria, innovació i infraestructures: creació de consorcis entre els socis del CEEC per projectes d'indústria 4.0.
ODS 11. Ciutats i comunitats sostenibles: sensibilització i treball en rehabilitació eficient d'edificis.
ODS 12. Producció i consum responsable: Promoció de les últimes novetats normatives en eficiència energètica.
ODS 13. Acció pel clima: Transferència de coneixement per mitigar la crisi climàtica.
ODS 17. Aliança per a assolir els objectius: Organització de jornades per promoure ODS. Exemple: CEEC Business Lunch amb Ana Palencia, directora de Comunicació i Sostenibilitat d'Unilever.