L'Asociación de Empresas de Servicios Energéticos (ANESE) ha publicat aquest Observatorio de Eficiencia Energética 2016 amb informació del sector recopilada durant el 2016.

Al sector dels serveis energètics es fan patents una sèrie d'obstacles que les ESEs necessiten sortejar com: l'adequació del finançament, la complexitat dels contractes, la burocràcia de molts procediments, la manca de suport governamental, la dificultat per obtenir informació veraç, la manca d'empreses de referència, la desconfiança per part del client, la baixa tendència a l'externalització de la gestió energètica i la falta d'ajudes fiscals entre d'altres però que, encara que lentament, es van superant.

Amb aquest informe, ANESE pretén sobretot presentar una anàlisi de l'estructura empresarial del sector de les ESEs en particular i de les seves principals magnituds. A més de definir el model de negoci que utilitza una ESE, conegut com a Model ESE, en aquest estudi es presenten les característiques de l'activitat que realitzen aquestes entitats i el perfil de les empreses que conformen el sector de les empreses de serveis energètics.

Les barreres i les oportunitats són altres dels apartats que s'analitzen i que al llarg dels diferents estudis anuals, es pretén fer un seguiment del seu mitigació, en el cas de les barreres i el seu aprofitament, en el cas de les oportunitats.

Podeu descarregar-ne el resum aquí, i podeu demanar la versió completa aquí.