Coincidint en dates amb la Creació de la Taula d’impuls a l’autoconsum fotovoltaic a Catalunya i del Dia Mundial de l’Eficiència Energètica (5 de març), diverses associacions i administracions catalanes, entre les que figura el CEEC, han presentat la campanya ‘L’autoconsum, una opció viable per a particulars, empreses i per a l’Administració’, que gira entorn d’un vídeo divulgatiu elaborat per aquestes entitats.

Aquesta campanya audiovisual té com a objectiu conscienciar el conjunt dels agents públics i privats i la ciutadania de la importància de l’autoconsum per tal de dibuixar una societat més sostenible i reduir els efectes del canvi climàtic, per fer possible la transició energètica cap a un nou model d’energia neta

Aquest vídeo ha estat impulsat pel Clúster d’Eficiència Energètica de Catalunya, conjuntament amb Solartys, la Unión Española Fotovoltaica (UNEF), l’Institut Català d’Energia, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i l’Associació de Gremis Instal·ladors de Catalunya (AGIC).

L'autoconsum és l’autogeneració d'electricitat mitjançant la instal·lació de tot tipus de generadors elèctrics basats en fonts d'energia renovables, principalment solar fotovoltaica i en menor mesura mini eòlica, biomassa i d’altres.

L’autoconsum presenta avantatges indubtables des del punt de vista ambiental atès que afavoreix la reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle i millora l’eficiència energètica del sistema elèctric. A més, l’autoconsum està plenament alineat amb les darreres directives europees en matèria d’energia i clima.

Cal destacar, a més, que l’autoconsum ha esdevingut una fórmula de generació elèctrica plenament competitiva des del punt de vista econòmic, atesa la reducció en el preu dels equips i l’increment del preu de l’energia elèctrica subministrada per la xarxa.

L'autoconsum té un impacte altament positiu per a la resta de consumidors i per a la societat, donat que contribueix a:

  1. Abaratir el preu de l'electricitat en el mercat pool, generant un estalvi econòmic a la factura de la llum per a tothom.
  2. Reduir les pèrdues per transmissió, ja que es produeix en el mateix punt de consum.
  3. Reduir les emissions de CO2

Aquesta campanya, per tant, vol posar de manifest que l’autoconsum és una opció viable tècnicament i econòmicament, i plenament legal, amb possibilitat de desenvolupament tant en el sector residencial, com terciari i industrial.

Per últim, les diverses entitats impulsores d’aquesta campanya volen encoratjar a tots els agents del sector per tal que difonguin aquesta campanya amb la intenció d’afavorir la sensibilització del conjunt de la societat.

Vídeo de promoció de l’autoconsum: