La Asociación Española de Fabricantes de Automóviles y Camiones alerta que, en un termini de dos anys, Catalunya ha de triplicar la xarxa actual de punts de recàrrega de vehicles per complir amb els objectius europeus d’electrificació. Actualment, la xarxa està formada per 4.955 aparells. Una xifra que s’ha d’incrementar fins a assolir els 15.320. A escala estatal, es recomana passar dels 70.000 punts contemplats per enguany a 120.000 el 2025.
“Els objectius fixats per la Unió Europea no només es compleixen amb l’esforç del sector, també cal un gran esforç per part de la resta d’agents implicats”, apunta José López-Tafall. El director general de la patronal creu que “és imprescindible el compromís del govern espanyol i la resta de territoris per implementar les infraestructures necessàries”. De cara al 2030, Anfac recorda que s’han de reduir en un 50% les emissions de CO2 en turismes i un 55% en vehicles comercials lleugers. En clau empresarial, recentment, s’ha donat a conèixer que Wallbox ha tancat el segon trimestre de l’any amb unes pèrdues de 31 milions d’euros. Una xifra que representa una retallada del 15% dels números vermells en comparació amb el primer trimestre. Pel que fa a la facturació, el fabricant de carregadors elèctrics ha obtingut 33 milions d’euros. “Hem estat testimonis d’unes fites comercials i operatives molt importants, així d’un seguit de desafiaments relacionats amb la debilitat del mercat”, descriu Enric Asunción.
El CEO de Wallbox es mostra “satisfet per la nostra capacitat de centrar-nos en aquelles coses que podem controlar o influir”. Més enllà de les incerteses, Asunción reconeix que l’objectiu és “controlar” la reducció de la despesa i els marges dels nous productes. La previsió de l’empresa és obtenir beneficis en el darrer trimestre de l’any i, de cara al 2024, assolir la fita de la rendibilitat.
A principis d’any, Wallbox va anunciar la intenció de prescindir de 156 treballadors a tot l’Estat, principalment als quatre centres de l’empresa a Barcelona, Madrid i València. L’acció formava part d’un pla global per aplicar una retallada d’un 15% de la massa salarial. L’empresa catalana va justificar la reducció de personal, en gran part, pels problemes de les cadenes de subministrament. Segons Wallbox, aquest factor va provocar que, durant l’any 2022, entreguessin 700.000 vehicles elèctrics menys dels càlculs inicials. Actualment, Wallbox té fàbriques repartides per països d'Europa, Àsia i Amèrica.