Quin és el teu càrrec dins de la  seva organització?

Sóc el Director d'Ibermática a Catalunya, Balears i Andorra.

Ens podries explicar quina són la  seva visió / missió / objectius com a organització?

Podríem resumir-ho a ser reconeguda com una organització per a treballar basada en l'excel·lència, que ofereixi al món solucions inspiradores i creatives, que siguin útils i causin admiració. Per a això, la nostra missió és impulsar una organització dinàmica i responsable amb serveis tecnològics de la més alta qualitat, dels que els nostres professionals sentin legítim orgull i que els clients recomanin.

Tenim com a objectius prioritaris:

  • Actuar amb afany col·laborador, responsabilitat, pragmatisme, constància i cura pels detalls.
  • Relacionar-nos amb noblesa, complicitat i sinceritat, acompanyant lleialment als qui ens confien els seus desafiaments.
  • Personalitzar les nostres propostes a cada necessitat des de la proximitat i el coneixement mutu.
  • Garantir igualtat de tracte i oportunitats per a totes les persones, sense condicionants de raça, ètnia, gènere, creences o orientació sexual.
  • Emprendre, crear, innovar i provar amb atreviment, oferint al mercat la nostra passió i il·lusió per les tecnologies capdavanteres i les seves aplicacions pràctiques.

Quina és l'activitat principal de  la seva organització?

Som una companyia global de serveis TI que porta operant en el mercat des de 1973. La nostra activitat es centra en les àrees de consultoria, serveis d'infraestructures, integració de sistemes d'informació, outsourcing i implantació de solucions integrades de gestió empresarial. Així mateix, estem presents en els principals sectors d'activitat (Finances, Assegurances, Indústria, Serveis, Telco & Media, Salut, Utilities i Administració Pública), on oferim solucions sectorials específiques. A través d'aquesta àmplia oferta de solucions i serveis avançats, millorem l'eficiència i impulsem la transformació digital de les organitzacions.

Principals magnituds de la seva  organització? 

A nivell global, 240 milions d'euros de facturació i 3.518 professionals repartits en 20 centres operatius en diferents països. Respecte a l'àmbit geogràfic de Catalunya, Balears i Andorra, les magnituds són de 15 milions de facturació i 350 professionals.

Quins són els principals trets  distintius / fortaleses de la seva organització?

Adaptem els projectes de IT i transformació digital a tots els sectors d'activitat, prestant especial atenció als desafiaments particulars de cada client i adaptant-nos a les seves necessitats, però sense perdre de vista les realitats tecnològiques globals. En aquest sentit, la indústria 4.0 i els projectes de transformació digital són focus clars d'especialització. Cloud, Analytics, Mobilitat, Social Business, Ciberseguretat, Blockchain, Cloudture, IoT o Bimodal IT són algunes de les tecnologies que posem a la disposició dels clients per a afrontar la nova era digital. 

D'altra banda, els nostres serveis més tradicionals busquen elevar l'eficiència dels processos dels clients. L'estudi sobre externalització més extens a Espanya en l'actualitat, elaborat per Whitelane  Research en col·laboració amb Quint Wellington Redwood, sempre ens ha situat en la primera posició en els seus indicadors amb la major puntuació, atorgada per les pròpies empreses, any rere any. A més, comptem amb una elevada xifra de professionals certificats en Lean IT, una metodologia que busca eliminar tot el superflu dels processos per a aconseguir la màxima eficiència.

Finalment, i conscients que la globalització és imparable, considerem que la primera línia de servei als nostres clients ha de ser sempre local amb persones que coneguin i comparteixin les mateixes inquietuds que els nostres clients i és per això que portem dos anys creixent de manera molt intensa a Catalunya i reforçant la nostra estructura.

Innovació: Està desenvolupant  algun projecte que desitgi destacar? Ens ho pots descriure breument?

En la situació actual podem destacar un desenvolupat per a frenar la propagació de la Covid-19: EPIDIG, el primer sistema de detecció primerenca d'exposició al virus que permet, a través del telèfon mòbil, rastrejar els casos positius d'infecció garantint la privacitat del ciutadà. El projecte està ja en funcionament i ajuda a reduir la corba de contagis, en localitzar de manera automàtica a les persones amb les quals ha estat en contacte un infectat per coronavirus.

En concret en el sector energètic, podríem parlar del projecte per a desenvolupar una plataforma tecnològica basada en Intel·ligència Artificial que incrementa de manera notable l'eficiència en el manteniment dels parcs eòlics. Utilitzant tècniques d'Analítica i Big Data, el sistema és capaç de diagnosticar i prescriure les millors pautes d'actuació en les incidències que es poguessin produir, fins i tot avançant-se a elles.

De manera més transversal, i alineada amb la “nova normalitat”, Ibermática ha fet un esforç addicional per innovar i adaptar la seva oferta amb nous serveis, la seva aposta pel nou lloc de treball (Flex Workplace), solucions Smart Access, garanties en els llocs de treball, ciberseguretat, etc.

Internacionalització: Avui dia, a quins mercats té  presència? 

Comptem amb centres operatius en diversos països de Llatinoamèrica, els Estats Units, Portugal i Andorra. Des d'ells oferim un servei al client basat en la flexibilitat, empatia, la visió de client i l'acompanyament. No obstant això, sota la meva responsabilitat estan les Oficines de Barcelona i Andorra, que hem crescut de forma molt considerable aquests dos últims anys i, si la COVID ens ho permet, continuarem creixent tant en persones com en serveis que prestem de manera local. N’és un exemple, des d'un punt de vista de la ciberseguretat, la creació d'un SOC a la oficina de Barcelona per donar servei a la resta d'Europa.

Què t'ha aportat ser soci del CEEC?

Per a nosaltres, ser socis del Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya és un acte de coherència. Perquè sempre hem cregut en la cooperació sectorial i, a més, perquè sempre hem apostat fort en el terreny de l'eficiència energètica. El CEEC, en particular, ha demostrat ser un clúster dinàmic i molt actiu. Ens ha aportat visibilitat, oportunitat d'explicar les nostres capacitats i, com no, un valuós networking  sectorial. La veritat és que ens sentim molt còmodes i satisfets de formar part del clúster.

Quin ha estat el paper del CEEC a  l'hora de complir la seva missió empresarial?

El CEEC ha estat un altaveu immillorable per a fer arribar el nostre offering de companyia, tant el sectorial com el més transversal. També valorem molt el paper del CEEC com a coordinador d'iniciatives, cercador de sinergies entre socis i comunicador de les novetats del sector. Ens sentim recolzats i acompanyats pel CEEC.

Què li demanaries al CEEC? Quins serveis / productes consideres que hauria  d'oferir?

Continuar la seva important tasca per a identificar noves oportunitats, espais de trobada i treball en projectes per a la transició energètica, en els què les noves tecnologies siguin un catalitzador com han demostrat en altres transicions.

Quina posició creus que ha d'ocupar el CEEC dins d'aquest context de  transició energètica?

Considerem que el CEEC és un agent clau per a la Vigilància Estratègica, per al seguiment dels plans de recuperació post-COVID i de les oportunitats que s'albiren, considerant: el context internacional, l'Estratègia de la Comissió Europea per a la Integració del Sistema Energètic com a part de l'European Green Deal, els importants canvis a nivell normatiu i institucional a Espanya i Catalunya, les iniciatives dels associats del CEEC i els diferents programes d'ajuda sobre aquest tema.

Podria explicar breument quin ha estat l'impacte per a  la teva organització la implantació de l'estat d'alarma? Com s'ha readaptat a  la situació?

Ens afecta en la mesura que afecta els nostres clients. Gairebé el 100% dels nostres professionals treballen des de les seves llars des de l'inici del confinament, i la nostra activitat no s'ha vist afectada, ja que l'adaptació de l'equip ha estat un èxit. El problema rau en l'activitat dels clients. Quan ells paralitzen la seva activitat i també les seves inversions, entre elles les que tenen a veure amb l'apartat tecnològic, esdevé un condicionant per a a nosaltres. 

A mig termini què creus que serà l'afectació per a la  teva organització i / o sector?

Ens afectarà, també a mig termini, en la mesura que afecti als nostres clients, però creiem que el sector tecnològic serà un dels quals abans reprenguin el creixement, perquè precisament la tecnologia serà un factor fonamental en la nova normalitat, ajudant les empreses a ser més eficients i digitalitzar els seus processos.

En general, preveiem continuar amb un nivell de creixement anual important en aquest sector, ara molt més intensiu en l'ús de les TICs per a escometre projectes de transició energètica. Ajudarà a balancejar la situació d'altres sectors com a indústria o serveis.

I com creus que afectarà la situació extraordinària  causada per la pandèmia del Covid-19 al panorama de la transició energètica?

La transició energètica ja no és només una necessitat sinó un dels motors de la reactivació econòmica i l'ocupació. Els projectes d'inversió en energies renovables, l'electrificació sobre la base de tecnologies verdes i xarxes intel·ligents, les infraestructures i plataformes per a la mobilitat elèctrica, entre moltes altres iniciatives, són una prioritat. En aquest sentit, el consens a nivell d'Europa, tant en el pla institucional com entre els principals agents del canvi, fa possible que aquests projectes comptin amb un suport ferm i continuat, malgrat les incerteses i problemes que solucionar en el camí.

En quin punt ens trobem actualment de la transició  energètica en l'àmbit català? I en l'espanyol? Cap a on anirem en els pròxims  mesos?

En Ibermática, com a companyia especialitzada tant en el sector d'energia i utilities com en processos de transformació digital, estem ja col·laborant amb iniciatives per a la transició energètica. En aquest sentit, confirmem que avui dia estem en la situació idònia per a abordar nous i més importants projectes, i aconseguir els objectius de la transició. Tenim la maduresa tecnològica, la capacitació, el talent i els pols d'innovació necessaris per a fer-lo.

En els pròxims mesos, es prendran decisions importants en aquest sentit respecte de projectes per a 2020-2022.

Indica qualsevol altre assumpte que consideris oportú  destacar.

Ibermática sempre ha tingut vocació de servei i d'acompanyament als seus clients. La proximitat i la relació de confiança és “marca de la casa” d'Ibermática. És per això que ens satisfà comprovar que el Clúster fa seus aquests mateixos principis cap als seus socis. Les relacions de confiança són i seran, cada vegada més, la clau de relacions empresarials reeixides i duradores.