Quin és el teu càrrec dins de la vostra organització?

Sóc el Director Executiu.

Ens podries explicar quines són la vostra visió/missió/objectius com a organització?

INDUS ha destacat per ser una organització tècnica i econòmicament independent i totalment deslligada de qualsevol altra empresa. En conseqüència, disposa de total llibertat per escollir les solucions tècniques més convenients pel client.

L'objectiu de l'empresa és donar valor afegit al món industrial mitjançant el nostre personal tècnic, donar el màxim servei al client, i cuidar l'organització en el que es refereix als treballadors i l'empresa.

Quina és l'activitat principal de la vostra organització?

Disseny de projectes d'enginyeria i arquitectura. Des dels inicis, Indus ha treballat principalment en l'entorn industrial, o l'entorn on el càlcul d'estructures ha estat un factor clau en el desenvolupament del projecte. A Barcelona, dues de les obres més emblemàtiques en aquest sentit que hem treballat, han estat la torre de Collserola, i l'ampliació de la tercera graderia del Camp Nou. Per altra banda, en l'àmbit industrial, dins del nostre portfoli podem explicar que hem fet la planta més gran d'Europa de Coca Cola, l'ampliació de la SEAT dels anys 90 amb 160.000m2 o la General Motors dels anys 80.

Indus compta amb clients que confien en la nostra organització des de fa molts anys. Tenim a Laboratoris Esteve o Nutrexpa (Ara Idilia Foods i Adam Foods) que es remunten als anys 60, Cobega (Coca Cola) o San Miguel dels anys 70, com tants d'altres que tot i que els interlocutors d'un cantó i l'altre han anat variant, s'ha mantingut l'estreta relació que sorgeix a l'hora de fer projectes, fins a dia d'avui.

Principals magnituds de la vostra organització?

Tenim 80 treballadors i en el darrer exercici vam facturar 5M€.

Quins són els principals trets distintius/ fortaleses de la vostra organització?
Els principals trets que ens identifiquen són tenir un gran equip tècnic pluridisciplinari, el fet de tenir molt poca rotació i estar dotats de finançament propi.

Innovació: Esteu desenvolupant algun projecte que vulgueu destacar? Ens el pots descriure breument?
Les tendències del mercat ens porten a evolucionar o desaparèixer. És per això que Indus procura estar sempre per davant, invertint el que requereixi l'ocasió per evolucionar. Per posar un exemple, avui està a l'ordre del dia parlar que es fan projectes BIM. A Indus fa uns 10 anys que treballem amb programes BIM, i estem pendents i en constant evolució d'aquesta metodologia, ja que es pot aplicar tant a l'arquitectura, com a estructures, instal·lacions o instal·lacions de procés. Cada especialitat té un BIM diferent que s'adapta millor al seu disseny, dibuix i informació que surt mecànicament, evitant errors d'amidament o transcripció d'un programa a un altre. En qualsevol cas, procurem sempre estar atents a nous programes informàtics que ens ajudin a millorar qualsevol procés de treball relacionats amb l'elaboració de projectes d'enginyeria i arquitectura.

Internacionalització: A dia d'avui, a quins mercats teniu presència?
Indus treballa de forma permanent a Portugal i a Ghana. Per altra banda, ha treballat en gran part del continent africà.

Què t'ha aportat ser soci del CEEC?
El CEEC és un punt de trobada de professionals del sector. Sempre ens plau veure'ns i comentar projectes o notícies d'actualitat.

Quin ha estat el paper del CEEC a l'hora de complir la vostra missió empresarial?
Encara no hem tingut l'oportunitat de col·laborar en aquest aspecte.

Què li demanaries al CEEC? Quins serveis/productes consideres que hauria d'oferir?
A mi em sembla bé el que ja fa.

Quina posició creus que ha d'ocupar el CEEC dintre d'aquest context de transició energètica?
La de "influencer" energètic en el nostre àmbit nacional, sent una màquina de proporcionar informació i reclamar els "drets" dels inversors i promotors en energia neta.

Podries explicar breument quin ha estat l'impacte per a la teva organització de la implantació de l'estat d'alarma? Com us heu readaptat a la situació?

Indus ja tenia a més d'un terç de la seva plantilla preparada per teletreballar, ha calgut adaptar a la resta, però les incidències no han estat en cap cas greus, i tothom teletreballava des del primer dia.

A mitjà termini quina creus que serà l'afectació per a la teva organització i/o sector?
Hi ha moltes incògnites de la situació que vivim actualment. Sobre el volum de projectes que habitualment ens contracten els nostres clients, pot passar de tot...
Sobre la forma de treballar, encara que veiem que el teletreball és factible, només ho considerem per casos excepcionals. L'elaboració de projectes amb més de 5 persones implicades de diferents departaments, es gestiona molt millor de manera presencial.

I com creus que afectarà la situació extraordinària causada per la pandèmia de la COVID-19 al panorama de la transició energètica?
Tenim dos temes a tractar de manera important en el que es refereix a transició energètica:
En primer lloc, la inversió es desvia cap a aquest sector perquè té molt recorregut, per tant donarà força feina i encàrrecs en aquest sentit.
En segon lloc, el fet que els treballadors puguin o hagin d'agafar per obligació el cotxe, per evitar el transport públic i així els contagis, pot augmentar greument la contaminació. Per altra banda, si cal més recurrència de transport públic per evitar aglomeracions, també implicarà major consum.

En quin punt ens trobem actualment de la transició energètica en l'àmbit català? I en l'espanyol? Cap a on anirem en els propers mesos?
Des del meu punt de vista, estem a l'edat mitjana en el que es refereix a promoure accions per millorar l'energia produïda de recursos nets. Una nefasta política estatal va fer frenar de mala manera, una prosperitat en aquest àmbit que just ara comença a veure la llum.