Quin és el teu càrrec dins de la  vostra organització? 

Sóc el director de la delegació d’Espanya.

Ens podries explicar quines són la  vostra visió/missió/objectius com a organització?

Visió: Ser l'empresa de referència en solucions d'automatització intel·ligent, simples, de confiança i universals. Donar a conèixer el significat d'automatització en un edifici, diferenciant-lo del "control". L'automatització permet fer treballar tots els sistemes existents en un habitatge/edifici de manera coordinada per tal de millorar l'eficiència energètica, seguretat, confort... En definitiva, tenir edificis el més sostenibles possible amb un funcionament automàtic, el propi sistema ha de ser capaç de prendre les decisions més adequades en cada moment, depenent de les condicions internes i externes en cada un dels moments.

Missió:  Ajudar a millorar i simplificar la manera com es treballa a les instal·lacions i fer que  siguin cada vegada més intel·ligents combinant el control dels diferents sistemes existents (il·luminació, clima, protecció solar, renovació d’aire, energies renovables,...).

Objectius: Assolir l’objectiu de reduir les instal·lacions convencionals al màxim, ajudant a fer créixer un model de construcció sostenible, no només basat en elements passius (aïllament, orientació, estanqueïtat,...) sinó que tingui en compte l’aportació que té un sistema actiu, que ens faci pujar o baixar les persianes depenent de la demanda de calor o fred interior,... el que ve a ser un sistema intel·ligent. Crec que és un dels camps on hi haurà més demanda en els propers anys, ja que els últims tres ens estan donant la raó. Si ofereixes un sistema d’automatització robust, intel·ligent i a preus raonables, permets que el client recuperi la seva inversió de manera més ràpida. Les empreses instal·ladores, enginyeries, arquitectures ja han mostrat molt interès a oferir aquest tipus de producte per implementar-ho en els seus projectes.

Quina és l’activitat principal de la vostra organització?

L’activitat principal que fem és donar a conèixer el sistema a les empreses del sector, fer formacions per professionals, ajudar-los a créixer en el món de l’automatització, tant des del suport de màrqueting com tècnic. També recollim les necessitats del nostre mercat per poder desenvolupar noves solucions en software i hardware que complementin el nostre sistema.

Principals magnituds de la vostra  organització? 

A la delegació d’Espanya som 10 treballadors. A escala global superem els 300 treballadors, amb una facturació prevista d’aquest any de 110M€.

Quins són els principals trets  distintius/ fortaleses de la vostra organització?

Som una empresa innovadora, des que vam néixer el 2009, no hem parat d’innovar tant en els nostres productes com en el nostre software de control. Una altra de les nostres principals fortaleses és la compatibilitat, cada nova versió de software és compatible amb tots els dispositius. El 2009 quan vam treure el nostre ‘Miniserver’ (el cervell del sistema), utilitzava la versió 1.0 de software. Ara mateix aquest producte treballa sota la versió 11. Gràcies al seu sistema operatiu que permet actualitzacions, pot anar adaptant-se i adquirint noves funcionalitats

Una altra fortalesa és que  no treballem al ‘cloud’ (núvol), ja que no necessitem internet per funcionar. Tot el control es fa en local (com en la majoria d’instal·lacions industrial) i ens recolzem a internet per la connexió remota, l’enviament de missatges...

Per aconseguir oferir un bon servei gaudim d’una xarxa de professionals que ens permet aconseguir una alta qualitat en el nostre producte.

Innovació: Esteu desenvolupant  algun projecte que vulgueu destacar? Ens el pots descriure breument? 

Ara mateix estem en diferents projectes. Estem treballant per cobrir les necessitats de la gent gran pel que fa a facilitar la seva experiència d’habitatge. També estem desenvolupant una altra iniciativa pionera relacionada amb les residències de persones amb discapacitat intel·lectual a través d’un edifici de nova planta, on combinem eficiència energètica, automatització, avisos...

Internacionalització: A dia  d’avui, a quins mercats teniu presència?

Tenim presència a tots els països de la Unió Europea, als Estats Units i la Xina. Venem a 99 països en total.

Què t’ha aportat ser soci del  CEEC?

Crec que la part d’eficiència energètica ens defineix molt, i vam creure que podríem aportar la nostra visió respecte a l’automatització dels edificis per augmentar aquesta eficiència.

Quin ha estat el paper del CEEC a  l’hora de complir la vostra missió empresarial?

Ens ha ajudat a fer contactes en camps diferents dels que havíem accedit fins ara, així com donar a conèixer la nostra filosofia a altres empreses amb les quals col·laborem actualment.

Què li demanaries al CEEC? Quins  serveis/productes consideres que hauria d’oferir?

El ‘Who Is Who CEEC’ està molt bé, ja que moltes vegades falta informació de quines empreses formem part del Clúster i que segur que ens podem ajudar.

Quina posició creus que ha  d’ocupar el CEEC dintre d’aquest context de transició energètica?

Fonamental ha de ser el contacte directe amb les administracions, que al final són les que tenen capacitat normativa, de donar exemple i apostar per l’eficiència energètica i l’autosuficiència com una eina estratègica de futur.

Podries explicar  breument quin ha estat l’impacte per a la teva organització de la implantació  de l’estat d’alarma? Com us heu readaptat a la situació? 

La veritat és que som una empresa acostumada a la mobilitat, l’adaptació al teletreball va ser immediata i sense problemes. Vam, i estem, apostant pels continguts i els webinars, aprofitant que els professionals estaven més a casa, vam treballar molts continguts que fossin interessants.

A mitjà termini quina creus que  serà l’afectació per a la teva organització i/o sector?

Crec que no tindrem massa afectació, estem entrant molt al mercat i el fet de proposar una solució flexible, econòmica i adaptada a les necessitats de cadascú, ens facilita que no tinguem previsió negativa, al contrari.

I com creus que afectarà la  situació extraordinària causada per la pandèmia del COVID-19 al panorama de la  transició energètica?

No n’estic segur, però si ha d’afectar d’alguna manera hauria de ser de manera positiva, per tenir clar cap a on cal anar, començar a cuidar el nostre entorn i fer un món més sostenible. Aquesta és l’única manera d’evitar més possibles repeticions de la COVID-19.

Hem de ser responsables amb l’equilibri natural, la transició energètica és bàsica en aquest aspecte.

En quin punt ens trobem actualment  de la transició energètica en l’àmbit català? I en l’espanyol? Cap a on anirem  en els propers mesos?

La veritat és que no tinc gaire clar quins són els objectius dels diferents governs. Suposo que ara mateix deuen estar molt limitats per la falta de recursos econòmics i de la mirada “curta” dels comptes de despeses.

Tots coneixem molts edificis de l’administració amb una despesa energètica altíssima i no s’aposta per millorar la seva eficiència i així reduir la factura. En aquest cas crec que l’administració hauria de ser més flexible i apostar per l’eficiència energètica en les seves instal·lacions.