Circutor i l’Ajuntament de Barcelona han aconseguit una nova fita com a resultat del seu partenariat per expandir la xarxa de carregadors públics. Aquest mes de març, l’empresa vallesana i el consistori han celebrat la posada en marxa del punt de recàrrega número 1.000, una actuació que s’emmarca en el pla de desenvolupament de la xarxa Endolla Barcelona, la qual ja s’ha convertit en la xarxa pública d’electromobilitat més gran d’Espanya i del sud d’Europa.

Barcelona s'ha posicionat com una de les ciutats d'Europa pioneres en electromobilitat en concebre un pla ambiciós d'electrificació de tot el seu entorn metropolità. La iniciativa ha implicat des del 2010 el desplegament de fins a 1000 punts de recàrrega d'accés públic que inclouen equips de recàrrega lenta i semiràpida de fins a 22 kW als seus aparcaments indoor i també equips de recàrrega semiràpida i ràpida de fins a 50 kW per a la ciutadania i visitants al carrer.

Per la seva banda, Circutor ha acompanyat l'Ajuntament de Barcelona a tota la fase d'introducció a l'electromobilitat des de fa més de 12 anys a l'hora de proposar les solucions de recàrrega més idònies per als emplaçaments públics escollits en entorns d'interior i exterior.

BSM, com a empresa municipal encarregada de la inversió i explotació d'aquesta infraestructura, CPO i eMSP, ha seleccionat els models Raption 50kW TRIO (AC i DC) i Urban T22 AC de fins a 22 kW balancejats entre 2 preses de càrrega, per a entorns d'exterior , i els models eNext ELITE i ePARK la càrrega de cotxes i de motos respectivament en entorns d’interior.

Tant l’Ajuntament de Barcelona com Circutor esperen poder triplicar la xifra actual d’estacions de recàrrega en els pròxims 3 anys, a mesura que augmenti la demanda. També, però, preveuen augmentar la potència de la infraestructura existent d’acord amb els atributs exigibles per a les infraestructures de recàrrega públiques que resulten exigibles, segons Directiva AFIR recentment aprovada.