El concepte de branded content s'enfila com a eina estratègica de comunicació que genera contingut rellevant per al nostre públic, amb impactes audiovisuals que mostren estar alineats amb els nostres valors com a marca o empresa i que s'integra en diferents formats o mitjans, en base als objectius de la planificació.
El Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya, el Clúster del Packaging i el Clúster Foodservice, van organitzar el passat 18 de setembre una jornada en línia amb aquesta temàtica, el branded content i com comunicar en l’era post covid, de la mà de l’Alejandro Teodoro, director de la Unitat de Branded Content, Accions Especials i Projectes Estratègics de tots els mitjans del Grup Godó.
El ponent, l’Alejandro Teodoro, va convidar els assistents a que fessin una sèrie de reflexions sobre el caràcter de la publicitat i la poca relació que sembla tenir amb la comunicació conforme està plantejada actualment, ja que l'objectiu últim d'aquesta és vendre, i la comunicació no és això. La comunicació és molt més.
Abans d'enviar un missatge, les organitzacions haurien de seguir uns senzills passos que ens portin a detectar una oportunitat, invertir-hi, estudiar el rendiment i posar el focus en l'important, les persones.
La clau és connectar amb el nostre 'target', explicar històries creatives i valentes que captin l'atenció i que destaquin entre les nombroses distraccions a les que ens enfrontem dia a dia: treball, responsabilitats, família, compromisos... I, com connectem amb el nostre públic? No és una pregunta fàcil de respondre, però un dels primers passos pot ser posar en un segon pla la nostra marca, ja que l'important "no és el qui (referint-nos a la nostra empresa), sinó el què", com afirma Teodoro. Què transmeten perquè puguem informar a la nostra audiència sobre qüestions rellevants en la seva rutina; com podem entretenir de manera que aconseguim que s'evadeixin de tots els problemes, que no són pocs donat el context; i com eduquem des de l'objectivitat, guanyant-nos la credibilitat de la nostra comunitat.
El problema del branded content és que es difícil mesurar el retorn de les campanyes, conèixer amb xifres reals com ha millorat el nostre posicionament en termes de resultats, però és part del que caracteritza a una estratègia de branding, la qual posa el focus en les persones, i no tant en el retorn.
Aquesta estratègia la porten a terme nombroses entitats de renom com pot ser BBVA, i la seva secció 'Aprendemos Juntos', on acosten l'educació i el coneixement a través de speakers d'alt nivell que xerren sobre tot tipus de temes vitals, com la ciència, la creativitat, la naturalesa o les relacions; o Estrella Damm i la seva aposta per la sostenibilitat en la seva manera d'operar, com hem vist en l'última campanya 'Acte III. Compromís'.
*Si vols veure algun altre exemple que va posar l’Alejandro Teodoro en la jornada, consulta la nostra part privada la gravació del webinar clicant aquí, d'accés exclusiu a socis de l'entitat.