El Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya (CEEC) ha posat en marxa diferent serveis per a les més de 160 empreses que formen part de l’associació davant de la situació excepcional que s’està vivint amb la declaració de l’Estat d’Alarma pel COVID-19.
Una d’aquestes eines és el Marketplace Virtual. Aquesta iniciativa té com a objectiu crear una xarxa per impulsar projectes, solucions o productes concrets des d'una plataforma virtual. En cas que una de les empreses estigui interessada en aquest servei, se’ls hi fa arribar telemàticament un breu formulari per tal que puguin traslladar tant les seves demandes com les seves ofertes.
L'objectiu, a més de fer visibles les aportacions dels associats i de generar un entorn d'interacció dintre del sector de l’energia eficient, “és que s'impulsi la col·laboració i coordinació entre els nostres socis, ajudant a potenciar l'activitat econòmica de les organitzacions que en formen part”, explica Esther Izquierdo, presidenta del CEEC.
L’altre dels serveis que es posen en marxa són els Cafès CEEC, que pretenen esdevenir un punt d’encontre entre els socis del Clúster i els responsables de les diverses administracions públiques i altres organitzacions d'interès.
Aquestes trobades, que durant la vigència de l’Estat d’Alarma seran virtuals, es mantindran amb una periodicitat quinzenal i està previst que siguin presencials un cop tot torni a la normalitat. Amb aquesta iniciativa, el CEEC “continuarà sent un espai de networking i de vehicle per impulsar la feina que desenvolupen les empreses i que tot i la situació en la qual estem es pugui seguir donant-li visibilitat”.
La presidenta del CEEC assegura que: “Des del CEEC es continua sent un punt de trobada per a la generació de projectes, tant innovadors com de mercat, a més de ser un pont cap a la visibilitat del dia a dia del sector”.