Aquesta tarda el Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya ha organitzat una nova edició del CEEC Business Lunch, una jornada en format de dinar empresarial que ha comptat amb la participació de la vicepresidenta segona de la Cambra  de Comerç de Barcelona i presidenta del Packaging  Cluster, Martina Font. La també directora Corporativa de Font Packaging Group i CEO de Kartox ha fet una ponència sobre les estratègies que l’empresa familiar catalana està adoptant per sobreviure en un món global i afrontar els reptes en clau energètica.

Després de la benvinguda institucional als més de quaranta assistents per part del president del CEEC i cap de Gestió Activa de l’Energia a Schneider Electric, Joaquim Daura, la sessió ha començat amb la ponència per part de la vicepresidenta segona de la Cambra  de Comerç de Barcelona i presidenta del Packaging  Cluster, Martina Font. Durant la seva intervenció, Font ha fet un repàs a l’evolució de l’empresa Font Packaging Grup que ella mateixa lidera, i ha presentant algunes de les estratègies de l’empresa implementades en els últims anys per afrontar diversos escenaris.

“Havíem de fer les coses d'una altra manera i virar el negoci. Vam apostar per tecnologia i innovació per no va ser un camí fàcil”, ha comentat Font, sobre les accions dutes a termes per l’entitat com a resposta a la crisi financera de 2008. Font ha insistit en la importància d’haver invertit en tecnologia i com això també es va traduir en “un canvi cultural” dins l’organització que els va permetre arribar a nous mercats i fer un creixement “exponencial”.

Per explicar aquest procés d’expansió, Font ha fet referència a alguns dels avenços en innovació que ha implementat la companyia en l’última dècada, amb un ampli ventall de solucions en la fabricació i distribució d’embalatge. La presidenta del Packaging Cluster ha destacat les càmeres climàtiques per fer simulacions dels viatges de l’embalatge o les caixes de vi amb cartró 100 sostenible. “La innovació sempre ha de ser rendible i ha de tenir un impacte positiu en el compte de resultats”, ha reblat.

D’altra banda, Font també ha presentat la situació de la indústria catalana, la qual només va créixer un 0.9% durant l’any 2023. “Els augments de preus de l'energia van fer trontollar tota la indústria”, ha comentat Font, qui també s’ha referit a l’actual context sociopolític, que “no ajuda a millorar les previsions”. Segons ha comentat la presidenta del Font Packaging Group, l’índex de producció industrial no recuperarà el seu valor previ a la covid-19 fins al 2025.

Per últim, Martina Font ha presentat les accions que ha posat en marxa el Font Packaging Grup en l’àmbit de la descarbonització, com ara les actuacions per l’estalvi energètic per eliminació de pèrdues i consums evitables o les lligades a un consum d’energia provinent de fonts renovables certificades. “No som gaire intensius en l’ús d’energia”, ha comentat, tot indicant les accions fetes per a l’anàlisi de la petjada de carboni del grup i la millora permanent dels seus processos industrials mitjançant mesures correctores.

Un cop finalitzada la ponència, i després del dinar empresarial, la jornada ha comptat amb un espai per a comentaris i preguntes per part dels més de 40 assistents provinents de la indústria del packaging i l’energia, que han pogut adreçar-se a la convidada d’aquesta edició.