En Ricard Font, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha expressat els objectius de la companyia en matèria climàtica als ‘Cafès CEEC’. El president ha assenyalat que es preveu que al 2021 els trens s’abasteixin totalment d’energia solar. 

Amb la intenció de reduir les emissions de CO2 en l’àrea metropolitana i per impulsar la mobilitat sostenible, des de Ferrocarrils es preveu doblegar l’oferta de viatges fins a 240 milions al 2025, augmentant la freqüència i afegint noves línies i recorreguts, per tal de substituir una part dels vehicles privats que tenen un “impacte mediambiental i econòmic negatiu en el país” segons Font.

Per reduir els gasos d’efecte hivernacle, Font ha explicat que es durà a terme inversions dirigides a l’electrificació dels autobusos que encara són dièsel. També ha expressat la intenció de transformar tota la flota de vehicles de Ferrocarrils en elèctrics al 2021.

Durant la sessió també s’ha destacat l’aplicació de l’economia circular en la producció dels trens, concretament es pretén que el 95-96% dels trens siguin reciclables. Pel que fa a les màquines de neu de la marca, ha assenyalat que es treballarà per l’eficiència d’aquesta, mitjançant l’anàlisi de dades i la gestió de la informació. 

El president ha destacat l’objectiu de convertir la Vall de Núria en una “ecovall”. En aquest sentit ha destacat l’ús de la geotèrmia per cobrir totes les seves necessitats energètiques de l’edifici principal. Amb això es vol aconseguir produir 0 emissions i 0 residus.

“En el camp de les mercaderies, hem fet comprar noves màquines híbrides i a la divisió de muntanya produïm biomassa que ens permet aconseguir l’energia suficient per als principals edificis de serveis de La Molina, Port Ainé i Vatller” ha afegit Font.

Fins ara, gràcies a la compra d’energies verda els FGC han aconseguit reduir un 84% de les seves emissions d’efecte hivernacle.