El Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb la Fundació i2CAT, posarà en marxa aquest proper divendres 3 d’abril la Hackovid, una hackató ciutadana que té com a objectiu resoldre les necessitats socials relacionades amb la situació de confinament que estem vivint per la crisi del COVID-19, així com les que puguin sorgir posteriorment a mesura que l’activitat es vagi normalitzant.

La Hackovid està dirigida tant a la ciutadania, que podrà votar les necessitats que considerin més interessants i aportar-ne de noves, com a la comunitat TIC que podrà oferir solucions web o app mòbils per a donar-hi resposta. Tant la ciutadania com els participants hauran d’inscriure's  prèviament a la plataforma.

Un jurat multidisciplinari valorarà les solucions més innovadores i amb major potencial d’impacte social. Les cinc solucions més ben valorades optaran als següents premis: 1er: 7.000 €, 2on: 4.000 €, 3er: 3.000 €, 4rt: 2.000 € i 5è: 1.000 €. Aquests premis volen  facilitar que els equips guanyadors puguin seguir desenvolupant la seva solució  i impulsar la seva implementació.

Des del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública també s’identificaran aquelles solucions que puguin integrar-se com a servei  dins de l’App del Confinament (Confinapp), oferint als guanyadors un canal d’arribada a la ciutadania.

El calendari de la Hackovid serà:

  • Fase de participació  ciutadana: del divendres 3 al diumenge 5 d’abril
  • Fase de Hackató  tecnològica: del dilluns 6 d’abril al diumenge 12 d’abril
  • Fase d’avaluació del  jurat: del dilluns 13 d’abril al dimarts 14 d’abril
  • Lliurament de premis: 15 d’abril

Si vols col·laborar en la iniciativa pots contactar a info@hackovid.cat