• Pick&Pack abordarà les estratègies i iniciatives del sector logístic i intralogístic per fer front a les noves demandes i la volatilitat dels hàbits de consum
  • Del 8 al 10 de febrer, més de 160 experts analitzaran com l'èxit en la transformació digital de les organitzacions implica també una transformació de les persones i del talent

Si el sector logístic i intralogístic estava cobrant cada vegada més importància a la dècada passada per l'auge de l'e-commerce, la pandèmia ha suposat un nou punt d'inflexió a causa de les interrupcions a la cadena de subministrament, els canvis en els patrons de consum i una necessitat ràpida de reacció i adaptació per part de les empreses. Amb el pas de la pandèmia, la cadena de subministrament ha hagut de redoblar esforços i ser més àgils per atendre la volatilitat dels hàbits de consum. Davant d'aquesta situació, la reinvenció dels models de negoci, la transformació digital i la incorporació de noves tecnologies en els processos logístics es converteixen en elements clau per impulsar la competitivitat de la indústria.

Les estratègies per abordar la transformació digital en el sector logístic i intralogístic i els reptes a nivell de personal i talent seran un dels temes de debat que abordarà l'EuropeanIntralogistics Summit 2022, que tindrà lloc del 8 al 10 de febrer a IFEMA Madrid al marc de Pick&Pack. Durant tres dies, l'esdeveniment boutique d'innovació per als professionals que busquen solucions en packaging i intralogística reunirà més de 160 experts que compartiran la seva experiència i casos d'èxit en la redefinició de la cadena de subministrament, així com iniciatives per impulsar la transformació digital dels negocis.

Transformació digital i de persones al sector logístic

Enmig dels desafiaments que ha plantejat l'any 2020, s'ha posat en evidència que més empreses que mai no han pres consciència de la necessitat de l'ús de les tecnologies com un recurs de valor, posant en marxa programes de transformació accelerada. Aquest procés de transformació digital, però, reestructurarà tota l'organització i l'experiència humana. Daniel Prieto, cofundador de Norlean; Juan Carlos Marcos, Managing Director d'Accenture; Mikel Fernández, Director de vendes Iberica de Swisslog; i Cristina Martín, CEO d'Unsyncro; abordaran si les empreses estan realment preparades per liderar aquesta transformació digital innovadora que necessita el sector.

I és que la transformació digital de les organitzacions no només implica introduir noves tecnologies, sinó impulsar un canvi de model i una transformació en tota la cultura empresarial que impliqui també posar les persones al centre. Ramon Antelo, Director Center of Excellence Intel·ligent Operations de Capgemini, reflexionarà com l'èxit en la transformació digital de les empreses depèn de posar les persones al centre d'aquesta transformació i de la seva capacitat per adoptar i capitalitzar les noves tecnologies.

Por su parte, Carlos Rivera, cofundador y CEO de Clicars; Carlos Larriba, Managing Director WestSpain Cluster de DS Smith; y José María Tarragó, Consejero Delegado de Wallbox; abordaráncomo la transformación digital requiere también de modelos de gestión diferentes, con unamentalidad innovadora y un liderazgo valiente. En este sentido, las estrategias impulsadas desdela dirección de las empresas suponen un elemento clave para impulsar una transformacióndigital que también apueste por un cambio en la cultura organizacional. Carole Nyer, DePuySynthes Lead Spain de Johnson & Johnson; Inmaculada Sánchez, Directora de destrezas ycompetencias digitales avanzadas de la Comunidad de Madrid; Berta Escudero, ManagingDirector Retail de Gordon Brothers; y Blanca Romeu, Responsable de Grandes Cuentas yVerticales de Tiba Group, analizarán el reto actual de retención y captación del talento, así comolos nuevos perfiles profesionales logísticos que demanda la industria.

Per la seva banda, Carlos Rivera, cofundador i CEO de Clicars; Carlos Larriba, director director WestSpain Cluster de DS Smith; i José María Tarragó, Conseller Delegat de Wallbox; abordaran com la transformació digital requereix també models de gestió diferents, amb una mentalitat innovadora i un lideratge valent. En aquest sentit, les estratègies impulsades des de la direcció de les empreses suposen un element clau per impulsar una transformació digital que també aposti per un canvi a la cultura organitzacional. Carole Nyer, DePuySynthes Lead Spain de Johnson & Johnson; Immaculada Sánchez, Directora de destreses i competències digitals avançades de la Comunitat de Madrid; Berta Escudero, ManagingDirector Retail de Gordon Brothers; i Blanca Romeu, Responsable de Grans Comptes iVerticals de Tiba Group, analitzaran el repte actual de retenció i captació del talent, així com els nous perfils professionals logístics que demana la indústria.

Además, Pick&Pack reunirá a más de 200 firmas expositoras como Grupo Eulo, DHL, Grupo CTC,LPR, Tetra Pak, Ulma, Carreras, Dematic, Element Logic, Exotec, Fieldeas, Jungheinrich, KnaufIndustries, Maersk, Naeco, RSM, SP Group, SSI Schaefer, Swisslog, System Logistics, ToolsGroup, Tosca, Toyota, y Transporeon, entre muchas otras, que mostrarán las últimas solucionesen robótica logística, rastreabilidad, supply chain, etiquetaje y codificación, embalajes ymateriales para packaging, smart packaging, y así como tecnologías como la InteligenciaArtificial, blockchain, fabricación aditiva y 3D Printing, o IIoT.

A més, Pick&Pack reunirà més de 200 firmes expositores com Grup Eulo, DHL, Grup CTC, LPR, Tetra Pak, Ulma, Carreres, Dematic, Element Logic, Exotec, Fieldees, Jungheinrich, KnaufIndustries, Maersk, Naeco, RSM, SP Group, SSI Schaefer, Swisslog, System Logistics, ToolsGroup, Tosca, Toyota i Transporeon, entre moltes altres, que mostraran les últimes solucions en robòtica logística, rastrejabilitat, supply chain, etiquetatge i codificació, embalatges i materials per a packaging, smart packaging, i com la Intel·ligènciaArtificial, blockchain, fabricació additiva i 3D Printing, o IIoT.