El comerç local es troba actualment davant una situació molt complexa. A la pressió del model comercial de les grans superfícies, les franquícies i els alts volums a marges petits, s’uneix la creixent disrupció de l’e-commerce i una forta crisi econòmica i de canvi d’hàbits, fruit de la pandèmia.
Per a donar-hi resposta, l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i la Direcció de Comerç, i Ctecno, juntament amb CorEixample, ha posat en marxa el Laboratori de Comerç de Nova Generació de Barcelona, el primer laboratori d’innovació urbana post-covid que promou la transformació digital del teixit comercial de la ciutat posant en el centre el valor de les botigues de carrer.
El Laboratori preveu la incorporació de tecnologia en 4 comerços de l’Eixample d’abril a finals de juny per a validar la seva capacitat, no només d’optimitzar, sinó de transformar l’experiència de compra i venda i la creació de valor al comerç de carrer.
La participació de les comunitats TIC és clau per a donar resposta a aquestes necessitats amb solucions integrals i innovadores alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides (ODS).
Formes part d’una empresa innovadora? Tens experiència i capacitat de desplegament de la teva tecnologia de forma immediata en entorns reals?
Sigues part del canvi i inscriu-te al Laboratori de Comerç de Nova Generació!
Procés de participació
Per a participar al Laboratori de Comerç de Nova Generació, inscriu-te al web.
Les empreses participants haureu de presentar les vostres propostes tecnològiques pera resoldre els reptes de negoci identificats, com ara la quantificació i qualificació de públics i persones compradores, l’obtenció de dades de comportament en botiga i de compra, la recollida de feedback dels clients, o la creació d’un canal de comunicació comercial i social rellevant i efectiu, a través de les tecnologies que les empreses considereu més adients: sensors, càmeres, cartelleria digital, intel·ligència artificial, o d’altres.
La proposta haurà d’incloure:
- El hardware previst a instal·lar en cada establiment (displays i altres).
- El software necessari per a la gestió intel·ligent dels continguts que permeti explotar el potencial de “retail as media” (es valorarà la facilitat d’ús per al comerciant).
Beneficis per a les empreses participants
Un jurat multidisciplinari i representatiu de l’ecosistema de la ciutat, valorarà les solucions proposades i triarà aquella amb major potencial de desplegament. La solució millor valorada es desplegarà en quatre comerços de la ciutat durant 3 mesos, participant de les activitats de comunicació i ressaltant la visibilitat i lideratge en innovació aplicada al comerç. Com a resultat de la participació s’haurà desenvolupat i validat un cas d’ús real que serà la base d’una proposta de desplegament a escala pera generar un impacte transformatiu al teixit de la ciutat i més enllà.
Fins quan es pot participar?
- 3 Març: Obertura de la convocatòria
- 14 Març (23:59h): Tancament de la convocatòria
- 24 Març: Notificació a l’empresa seleccionada
- 25 Març - 6 Abril: Període d’instal·lació als comerços
- 6 Abril: Inici del Laboratori
- 30 Juny: Finalització del Laboratori
- 1 - 15 Juliol: Retirada dels Equips i anàlisi de resultats