El Futbol Club Barcelona ha escollit Salicru com a proveïdor exclusiu dels Sistemes d’Alimentació Ininterrompuda (SAI/UPS) per al renovat Spotify Camp Nou. El projecte contempla la instal·lació de 15 equips trifàsics que, en conjunt, sumen una potència de 3.600 kW.

Amb aquesta col·laboració, Salicru es converteix en el soci tecnològic responsable del sistema energètic que garantirà el subministrament a les instal·lacions més crítiques del futur estadi. Entre aquestes es troben la il·luminació del camp, els sistemes de LaLiga, sales IT i centres de dades, així com les infraestructures de premsa, seguretat, ticketing, el Museu Barça i la botiga oficial.

La nova infraestructura energètica es desplegarà en diversos punts estratègics de l’estadi, incloent-hi un CPD amb certificació Tier IV, que ofereix màxima resiliència i disponibilitat. Aquest nivell d’exigència assegura una operativa continuada fins i tot en cas de fallades, gràcies a l’arquitectura redundant (2N+1) i la possibilitat de fer manteniments sense interrompre el servei. Al cas concret del Camp Nou, això suposa una disponibilitat del 99,9999% anual per al centre de dades.

A més de la fabricació i instal·lació, Salicru s'encarregarà de la posada en marxa, les proves funcionals i el manteniment continuat, tant preventiu com correctiu. També oferirà formació tècnica i suport especialitzat per garantir el funcionament òptim dels equips.

2024: un any de rècord per a Salicru

Aquest projecte emblemàtic arriba en un moment clau per a Salicru, que celebra 60 anys d’història el 2025. L’any 2024 va significar un rècord de creixement per a l’empresa, amb una facturació de 101 milions d’euros, un 9% més que l’any anterior. Totes les àrees de negoci han experimentat una evolució positiva, i la plantilla ha crescut un 20% en només dos anys.

En aquest període, Salicru ha superat les 170.000 unitats fabricades i ha executat la inversió més gran de la seva trajectòria, amb 3,9 milions d’euros destinats a ampliar la seva capacitat de producció i logística. L’empresa manté una aposta decidida per la innovació, destinant el 5% dels seus ingressos a R+D, una xifra que triplica la mitjana del sector a Europa.